集英社文庫『ナツイチ』キャンペーンのために制作したブックカバー。 ミナ・ペルホネンの醸し出す世界観は詩的/文学的で、文庫本との相性がぴったりだと感じていたので、キービジュアルに登場する剛力彩芽さんの衣装をお願いするとともに、素敵なテキスタイルの数々が文庫本のカバーに仕立てられたら、読書に触れるきっかけとして必ず機能するはず、ということも考え、衣装と同柄のカバーを登場させ、双方をリンクさせた展開を企てました。
This is the book cover design for Shueisha’s “Natsuichi” summer campaign. The Japanese clothing brand “minä perhonen” has a poetic and literary brand image, and we believed it matches the concept of this campaign. Using a blue textile specially ordered for this project, we made a one-piece dress for Ayame Goriki and the main book cover. Also we added some variations to the book covers, so that the lineup should attract the eye of customers more at bookshops. The link between posters and book covers make the message of this campaign stronger and clearer.